دیدار اعضاء انجمن نابینایان با مدیر کل بهزیستی استان بوشهر

همزمان با ۱۵ اکتبر و ۲۴ مهر روز جهانی نابینایان (عصای سفید) و در راستای دیدار چهره به چهره، اعضاء انجمن نابینایان با حضور در بهزیستی با دکتر حیدر عزیزنژاد مدیر کل، معاون امور توانبخشی و رییس اداره پذیرش و هماهنگی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر در این دیدار دکتر عزیزنژاد مدیر کل بهزیستی استان بوشهر ضمن گرامی داشت ۱۵ اکتبر روز جهانی نابینایان و عصای سفید به روشندلان و با تقدیر از عملکرد انجمن نابینایان بوشهراظهار داشت: : پیگیری مشکلات  نابینایان از طریق سازماندهی گروههای مرتبط و مطالبه گری کمیته های تخصصی همیاری می تواند در پیگیری  وحل مشکلات معلولین اثر گذار باشد و در این راستا ما نیز وظیفه داریم به شایسته ترین نحو از ظرفیتهای موجود به نفع نابینایان استفاده کنیم.

دیدار اعضاء انجمن نابینایان با مدیر کل بهزیستی استان بوشهر

مدیر کل بهزیستی استان خاطر نشان کرد: حضور پویا و فعال انجمن نابینایان در جامعه می تواند به عنوان یک نماد خوب در جامعه درخشان باشد.

عزیزنژادگفت: با توجه به آمار ۳۸۰۰ نفرد افراد کم بینا و نابینا در سطح استان از انجمن نابینایان  خواست تا با تعامل و همفکری و جلسات متعدد با مسئولین استان و شهرستان جهت رفع موانع و چالشهایی از جمله مناسب سازی محیط شهری، از طریق شهرداری ها، فرهنگ مواجه با یک فرد نابینا (صداو سیما) ازدواج معلولین، اشتغال و مسکن را در برنامه های همیشگی خود قرار دهند، گرچه این این برنامه ها جزء اهداف ما در بهزیستی استان است و ادامه دار خواهد بود.

دیدار اعضاء انجمن نابینایان با مدیر کل بهزیستی استان بوشهر

دکتر عزیزنژاد اشاره به برگزاری اولین آزمون استخدامی افراد داری معلولیت کرد و گفت: خیلی از این عزیزان در مراحل اولیه قبول شدند که متاسفانه در مرحله پایانی و ورود این عزیزان به دستگاههای اجرایی با مشکلاتی روبرو شدند که انتظار می رود با توجه به قانون صریح حمایت از معلولین این امر در دستور آتی مسئولین جهت رفع موانع موجود قرار گیرد.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود به مسکن معلولین و جامعه هدف اشاره کرد و بیان داشت: با هماهنگی ها که از سوی سازمان بهزیستی کشور با وزیر مسکن و شهرسازی در خصوص آورده اولیه معلولین صورت گرفت درخواست شد با توجه به مشکلات اولیه این عزیزان موارد پرداختی اولیه مسکن معلولین حذف شود.

دکتر عزیزنژاد در پایان فرهنگ سازی در مواجهه با یک فرد نابینا در سطح جامعه را امری بسیار ضروری دانست و افزود: در این راستا نقش صدا و سیما می تواند در تولید برنامه ها و محتوای ساخت نابینایان جهت برخورد با یک فرد نابینا و استفاده این عزیزان از ظرفیتهای موجود جامعه، الاخصوص مناسب سازی محیط شهری و ازدواج این عزیزان تاثیر گذار باشد.

نمایندگان جامعه نابینایان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از مساعدتهای همیشگی مدیریت و معاونتهای تخصصی بهزیستی در جهت پیگیری و درخواستهای نابینایان در خصوص اشتغال، مسکن، مناسب سازی، قانون جامع، وسایل و تجهیزات کمک توانبخشی، ورزش نابینایان، آموزش و معیشت جامعه نابینایان، فرهنگ ازدواج معلولین در بین آحاد جامعه و  همچنین یک نفر از انجمن های معلولین در برنامه ریزی و اجرای مناسب سازی شهری به عنوان مشاور استاندار  درخواستهای خود را با مدیر کل بهزیستی استان در میان گذاشتند.

کد خبر 119871

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد